Košarkaška Evroliga saopštila je danas da su sudije napravile sedam grešaka u finišu meča četvrtog kola između Crvene zvezde i Barselone, prenosi Tanjug.
Barselona je pre dva dana posle produžetka savladala Crvenu zvezdu rezultatom 98:94.
Ovaj meč su sudili Robert Lotermozer, Mikele Rosi i Vasili Caruča.
U saopštenju se navodi da je Evroliga odlučila da se oglasi posle brojnih spekulacija u medijima povodom suđenja u finišu utakmice u Beogradu.
Evroliga je detaljno analizirala sudijske odluke u finišu meča i objasnila svaku spornu odluku i navela da su arbitri napravili sedam grešaka, nekoliko na štetu Barselone, nekoliko na stranu crveno-belih, ali najveća je ona oko gledanja snimka oko ”prenosa” lopte, nakon čega je usledila lopta za Katalonce i trojka Pantera.
U izveštaju Evrolige, ukazano je na tri propuštene odluke, uključujući korake i prekršaj za osam sekundi. Ispravne odluke su bile mrtva lopta i tehnička greška treneru Barselone. Pogrešna odluka o prekršaju za osam sekundi nije mogla biti pregledana, što je rezultiralo nepravilnim ubacivanjem za Barselonu.
- U vezi sa spekulacijama o poslednjim minutima utakmice između Crvene zvezde Meridianbet i Barselone, koja se odigrala 18. oktobra 2024. godine, Evroliga je objavila sledeće zaključke:
Sa 1:56 do kraja, Džoel Bolomboj je primio loptu i uhvatio je u vazduhu. Zatim je sleteo levom nogom, napravio jedan korak i doskočio na desnu, pre nego što je ponovo pomerio levu nogu. Ovo je prekršaj “koraci”. Nakon toga, započeo je dribling tako što je podigao levu nogu pre nego što je pustio loptu, te je opet promenio oslonac. Pogrešna odluka – sudije nisu dosudile prekršaj.
Sa 1:14 do kraja, Jago Dos Santos je bio čuvan od strane Jana Veselog, koji je pokušavao da igra odbranu. Veseli je napravio kontakt s Jagovim kukovima i nogama, što je trebalo da bude sankcionisano kao lična greška u odbrani. Sudije nisu dosudile prekršaj, što je bila greška.
Sa 1:12 do kraja, Jago Dos Santos je započeo šut, ali je njegov pokušaj legalno blokiran od strane Jana Veselog, koji je dodirnuo loptu. Međutim, sudije su dosudile ličnu grešku Veselom. Ova odluka je bila pogrešna.
Sa 1:06 do kraja, Nikola Laprovitola je vodio loptu u napadu i bio čuvan od strane Majka Dauma, koji je obema rukama napravio kontakt i ograničio mu kretanje. Lična greška u odbrani je pravilno dosuđena.
Sa 29.3 sekunde do kraja, Džoel Bolomboj je uhvatio defanzivni skok i bio je čuvan od strane Veselog. U pokušaju da mu izvuče loptu, Veseli je dodirnuo Bolomboja po licu. Ovo je trebalo da bude dosuđena lična greška, ali nije.
Sa 26.0 sekundi do kraja, Bolomboj i Veseli su obojica držali loptu, zbog čega niko nije mogao da stekne kontrolu nad njom. Sudije su dosudile mrtvu loptu, što je ispravna odluka.
Ova situacija se može pregledati prema pravilima Evrolige (Aneks 13 – član 4.3 Akt nasilja – član 5 Pravo na izazov trenera). Trener Crvene zvezde, Janis Sferopulos, je uložio čelendž, ali su sudije pregledom potvrdile prvobitnu odluku, jer nijedna akcija nije ispunila kriterijume za “akt nasilja”. Odluka je bila ispravna.
Utakmica je zatim nastavljena skokom između Bolomboja i Veselog, sa 26.0 sekundi na satu i 20 sekundi na štoperskom satu za napad.
U toj situaciji, ako bi defanzivni tim preuzeo kontrolu nad loptom, dobio bi novih 24 sekunde na štoperskom satu. Ako bi ofanzivni tim preuzeo loptu, preostalo bi im 4 sekunde za prelazak u napad. U skoku, Bolomboj je odbio loptu prema Majku Daumu i štoperski sat je pravilno pokrenut kada je igrač dodirnuo loptu. Štoperski sat je takođe pravilno nastavljen kada je ofanzivni igrač preuzeo kontrolu nad loptom. Međutim, kada je na satu ostalo 20.4 sekunde, a na štoperskom 15 sekundi, sudije su trebalo da dosude prekršaj za osam sekundi, jer Crvena zvezda nije prešla u napad u datom vremenu. Pogrešno je što to nije dosuđeno.
Sa 14.9 sekundi do kraja, nakon više protesta trenera Barselone Đoana Penjaroja i klupe Barselone, sudije su dosudile tehničku grešku. Ispravna odluka.
Ova situacija ne bi trebalo da se pregleda prema pravilima Evrolige (Aneks 13 – član 4.1 Greška sata za igru). Pravilo navodi da „ako dođe do greške ili kvara sata za igru/štoperskog sata i on se ne pokrene/zastane pravilno, sudije pregledaju snimak kako bi odredile koliko je vremena proteklo i koliko vremena (ako ga ima) ostaje na štoperskom ili satu za igru.“ Kako su sat za igru i štoperski sat pravilno pokrenuti, greška sa osam sekundi nije mogla biti ispravljena pregledom putem IRS-a. Odluka je bila pogrešna.
Igra je nepravilno nastavljena ubacivanjem za Barselonu na delu terena gde je navodno počinjen prekršaj za osam sekundi.
Sa 20.4 sekunde do kraja, Nikola Laprovitola je dobio loptu za izvođenje auta i zadržao je 4.81 sekundu pre nego što je dodao Veselom. Ova akcija je bila legalna. Ispravno je što nije dosuđena greška - stoji u saopštenju Evrolige.



Komentar uspešno dodat!
Vaš komentar će biti vidljiv čim ga administrator odobri.